Rundhaugen (Oppdal/Rennebu PF100) (26.03.2016)

Written by SturlaS (Sturla Sandvei) GSM

Ascents Rundhaugen (1,250m) 26.03.2016
Visits of other PBEs Nerskogen Skisenter (710m) 26.03.2016 11:15
Nerskogen Skisenter P-plass (700m) 26.03.2016 11:15

Langfredag var jeg lei av å sitte hjemme for å bli frisk, så da ble det å kjøre til fjells for å komme seg på hytta. Formen er definitivt ikke god nok til noe langtur til fjells men å bli med junior i slalomanlegget på Nerskogen måtte gå bra.

Jeg hadde med bare rando-utstyr og benyttet anledningen til å få en liten topptur til grensetoppen Rundhaugen. Det var slakt og fint innover i "gryta" men på toppen var det veldig sterk vind. En slags (nedrast?) varde men ingen bok.

I følge kartet bør det gå an å komme seg ned til alpinanlegget uten feller men det stemte ikke helt med terrenget og føret i dag (lite snø men en del skavler av fokksnø). Måtte derfor jobbe en del med både staking og skøyting før jeg kom meg over kanten og kunne traversere skogen bort til skisenteret.

Deretter ble det noen timer med kjøring i preppa løype. Rando-utstyret blir ikke helt det samme som slalomutstyr med det var da artig like vel. Lårmusklene fikk virkelig kjørt seg på slutten da anlegget var nesten tomt for søndagskjørere og vi kunne gi skikkelig gass i hengene. :-D