Musekollen den lange veien (24.03.2016)  5

Written by RolFoto (Rune Olsen)

Start point Busslomme Lågendalen (15m)
Endpoint Samme (15m)
Ascents Musekollen (319m) 24.03.2016

Vestfold pf>100m 43/69 og 4/4 idag.

Parkerte nede ved busslomma ved Lågendalsveien. Flere biler sto her og mange ute på tur idag.
Fulgte bomveien hele veien rundt og videre på sti til toppen. Kjedelig tur egentlig så det gjaldt å holde god fart oppover så man i det minste får litt god trening. Dura forbi en rekke folk med samme destinasjon som meg. Vel oppe var det storslått utsikt til de fleste kanter. Åpen og stilig kolle. Ble en kort lunsjrast på toppen da det mørke skyteppet ikke lenger klarte å holde på innholdet.
Samme vei ned i lett regn. På vei ned, litt seint selvfølgelig, så jeg etter andre rutemuligheter opp og oppdaget en mulig rute opp det ganske brede skaret mellom Hubroberget og "Ravneberget" hvor du kommer opp rett nord for Lilleseter. Hvis jeg skal opp til Musekollen seinere skal denne traseen sjekkes ut.

Terningkast: Utsikt (10%) 6, Mosjon (20%) 6, Natur (30%) 5, Turopplevelse (40%) 4 = 4,9

Totalt alle turer idag: 17,5 km og 1000 høydemeter. Ca 4t og 15min aktiv turgåing inkl småstopp i felt.