Galtåsen (Västra Götaland) (23.03.2016)

Written by morsor (Morten Vilbo Sørum) GSM

Ascents Galtåsen (362m) 23.03.2016

Etter en god natts søvn på det mest teknologiske hotellet jeg har sett bar det vestover mot länstoppraidets endestasjon Galtåsen. Galtåsen lå ca 45 kilometer fra Jönköping rett sør for den fine veien mot Göteborg. De siste metrene var utfordrende med sommerdekk selv om det nesten ikke var stigning. Snø og is ga null feste. Burde ha parkert i forrige veikryss men kom da fram. Her behøvdes bedre sko og jeg skifta før jeg gikk de 500 metrene inn i skogen og langs åkeren opp til Galtåsen. Punktet var markert med flagg og skilt og det var utplassert en trebenk. Tilbake til bilen og litt vemodig at dette var siste topp for denne gang. Men bra å tenke på at Sverige har flere topper jeg absolutt skal besøke. Nå venta en ny lang transportetappe hjem til Norge (ca 450 km).

Tar

Written by Olepetter 24.03.2016 08:43

snart igjen Jonas, nå!

Yeah

Written by morsor 24.03.2016 13:42

Allerede ny tur under planlegging. Dvs ruta er noenlunde klar men må finne en helg på forsommeren bare. Da blir Jonas skjøvet nedover..