Skamfjellet (Rennebu PF100) (21.03.2016)

Written by SturlaS (Sturla Sandvei) GSM

Ascents Skamfjellet (671m) 21.03.2016 18:00
Visits of other PBEs Jøldalsvegen automatbom (410m) 21.03.2016 18:00

Etter å ha dratt opp en del matvarer på hytta sammen med Rigel (en pulk hver) var planen å dra inn i Trollheimen på telttur. Rigel var ikke særlig pigg og sliter fortsatt med furunkulose. Han ble derfor igjen på hytta. Jeg har slitt med såre lunger og fullstendig ro i 2 uker og ville teste formen før jeg dro av gårde inn i fjellheimen.

Jeg kjørte til Grindal og inn mot bomvegen til Jøldalen. Rett ved bommen er det opparbeidet P-plass der jeg satte igjen bilen. Skamfjellet var kveldens turmål og etter å ha manøvrert meg gjennom private veger og mellom hytter og over gjerder var det stort sett å følge kompasskurs mot toppen.

Det er så slakt oppover her og jevnt med trær at selve toppunktet er synlig først når man er noen hundre meter fra toppen. Fin varde med kasse og bok. Til min overraskelse var jeg nr. 3 i boka denne dagen. De andre har nok kommet opp fra nord/nordøst da jeg ikke så spor oppver fra sørøst.

Samme veg ned igjen til bilen og retur hjem til varm dusj og håp om bedre form kjapt. Rakk akkurat ned til bilen uten at hodelykta måtte tas frem.