Turrularsfjellet og Holmfjellet. Alene, (12.03.2016)  4

Endpoint Vekta (525m)
Ascents Holmfjellet (707m) 12.03.2016
Turrularsfjellet (846m) 12.03.2016

I finværet i mars bestemte jeg meg en lørdag for å stikke opp på Turrularsfjellet og Holmfjellet. Parkerte ved vekta og gikk innover landskapsvernområde langs Øyelva og litt før dalen begynte å snevres inn gikk jeg opp mot Turrularsfjellet via kolle 735. Fint føre, godt feste og nok snø. Litt kald vind var det på toppen så dro raskt ned igjen og dro nå i nokså rett linje vestover mot Holmfjellet. Fint å kjøre ned og fint å gå oppover igjen. Oppe på toppen ble jeg usikker på hva som egentlig var det høyeste punktet og dro opp "Norgeskart" på telefonen. På Norgeskart er det en topp et par hundre meter sør for det som er merket på Peakbook og som har den største varden som er definert som størst. Det er ikke store forskjellen, men 30 cm er 30 cm!!

Nedturen gikk fint i det fine været og fine føret, men som vanlig ble jeg veldig sliten på de flate myrene inn til Vekta igjen.

Kjempetur dette her, men det blir ett terningøye mindre pga all scooterkjøring, ikke bare i nærheten av hyttene, men også innover fjellet. Her mener jeg Selbu kommune har en stor jobb å gjøre for å få dette regulert inn i fine former!

Turrularsfjellet var fint i dag. Kom ned igjen på denne siden.
Også Holmfjellet var fint i det nydelige været i dag.