Sulafjellet og en minneverdig nedkjøring (09.03.2016)

Written by arntfla (Arnt Flatmo) GSM

Start point Mauseid (50m)
Endpoint Mauseid (50m)
Ascents Vardane (776m) 09.03.2016

Denne dagen jobbet jeg i Ålesund og jeg hadde alt av turutstyr i bilen, klar for å finne på noe moro i Ålesund-regionen etter jobb. Jeg valgte til slutt Sulafjellet og parkerte bilen ved Mauseid. Der var det snø helt ned til veien.

Den 3,4km lange skogsveien opp til Rollonhytta var lettgått og jeg gledet meg VILT til å kjøre ned her. Jeg kan ikke forklare det. Det er bare noe med den veien og skikjøring som jeg er så glad i.

Sola glimret med sitt fravær, noe som var like greit. Da slapp jeg skaresnø på vei ned. Temperaturen var også OK, og jeg gikk til topps i bare genseren.

Så var det nedkjøringen. Ned til Rollonhytta var det greie forhold. Selv med flatt lys var det greit å kjøre, selv om snøen hadde pakket seg ørlite grann enkelte steder. Moroa begynte først ved Rollonhytta. Jeg kunne ikke ha Karma foran i tilfelle vi traff folk med hund, og jeg var litt engstelig for at hun skulle ligge rett på bakskiene mine. Men det løste seg greit. Jeg kjørte fortere enn hun løp, og hun fikk trimmet seg skikkelig denne ettermiddagen.

Et videosnutt fra turen ned: