Skeikampen i tett tåke (06.03.2016)

Written by repelo (Per Ole Nygaard) GSM

Start point Skei fjellandsby (750m)
Endpoint Skei fjellandsby (750m)
Characteristic Workout
Ascents Skeikampen (1,124m) 06.03.2016
Nordre Skeikampen (1,107m) 06.03.2016

Kjørte til Linflåa, hvor jeg hadde avtale om å treffe Egil Paulsrud, og kjørte med ham til Skei, hvor vi parkerte ved fjellandsbyen. Gikk først i Skeikampen rundt-løypa, men tok av fra denne og gikk mot Skeikampen forbi Galten kafé. Et stykke ned for Galten kafé kom vi inn i den ekstremt tette tåka, og sammen med vind og snøføyke, gjorde den det vanskelig å følge skisporet som var kjørt opp tidlig på dagen. Men vi kom opp ved skiheisen på nordre Skeikampen, og gikk derfra til Skeikampen, hvor vi brøytet oss opp til varden. Retur samme vei, og nedunder Avlundskampen tilbake til Skeikampen rundt-løypa. Her traff vi Bård Amrud og følge og hadde en birkenprat med dem.
Fulgte løypa videre til der Sjøseterlypa tar av, og gikk om Sjøsetra tilbake til utgangspunktet. Egil gikk stedvis intervaller, og jeg hadde mer enn nok med å holde følge. Hadde ikke klokke, så lengden på turen er et ca.tall.