Skitur fra Birkebeineren (05.03.2016)

Written by sinyg (Sigrid Nygaard) GSM

Start point Birkebeineren (474m)
Endpoint Birkebeineren (474m)
Characteristic Ski trip
Ascents Kanthaugen (521m) 05.03.2016

Kjørte til Birkebeineren og gikk Birkebeinerløypa oppover. Møtte Johannes som var på vei ned etter å ha gått Inga Låmi. Da han hørte at Anne Grete, Martin, Henrik og Jon Asle var på vei ned fra Sjusjøen, snudde han og ble med oppover. Han gikk delvis sammen med meg, delvis intervaller. Vi møtte aldri Gjøvikfolket. Jeg ringte Anne Grete da jeg kom til krysset der det går løype til Nordseter. De var da nesten på Birkebeineren. Helt utrolig at vi ikke hadde sett hverandre!
Prøvde å ringe Johannes, som hadde gått i forveien, uten å få svar. Da gikk jeg mot Sjusjøen i stedet. Møtte ham igjen på vei ned. Fortsatte til Sjusjøen der jeg tok Skogsløypa mot Nordseter.

Utsikt mot Nordseter fra Skogsløypa

Fra Nordseter tok jeg den korteste løypa til Skurvbrua, og der fra ned mot Birkebeineren

Ned mot skistadion

Der tok jeg en sløyfe i lysløypa og var oppom høyeste punkt på Kanthaugen