Huldrehornet og mye off-trail (03.03.2016)

Written by arntfla (Arnt Flatmo) GSM

Start point Myrvågtoppen (30m)
Endpoint Myrvågtoppen (30m)
Ascents Huldrehornet (271m) 03.03.2016

Grumpf! Hadde gledet meg til ettermiddagstur på ski til Røddalshorn eller Sollia. Været hadde vært OK hele dagen, men da jeg skulle hjem fra jobb hadde blindføret nådd fjellene på Ytre Søre Sunnmøre. Lysten på skitur forsvant som dugg for nedbøren og jeg bestemte meg istedet for å utforske nye steder i Huldrehornskogen.

Det ble en 7,3km flott rundtur hjemmefra, med MYE slit på snø som ikke bar. Spesielt fin var turen opp ryggen mellom normalruta fra Djupvikvatnet og stien som går opp langs kraftlinja. Det var bart helt nede, så gikk det over til råtten snø før det ble rene stuegulvet lengre opp i skogen. Å, som jeg hadde lyst til å koste ned på ski. Det hele ville nok vært overstått på to minutter, men det ville nok være verdt det.

Fra Huldrehornet gikk jeg off-trail ned til Stemmedalsvatnet. Også det et slit. Så bar det ned anleggsveien før jeg tok av på ryggen over Lidafjellet og så videre mot Dyrkyrkja. Men istedet for å følge merket løype fra Dyrkyrkja tok jeg en strevsom short-cut og endte opp i krysset ved bedehuset.