Melshornet og stiv kuling på toppen (19.02.2016)

Written by arntfla (Arnt Flatmo) GSM

Start point Ulset (115m)
Endpoint Ulset (115m)
Ascents Melshornet (668m) 19.02.2016

Fredag ettermiddag og siden det var ganske fint vær så ville jeg besøke Melshornet for første gang i år. Anne, som hadde ligget syk en uke skulle gå seg en tur i nærheten av Åsefjellet mens Karma og jeg besøkte Melshornet.

Snøen var ganske hard og bar - stort sett. Vinden var imidlertid sterk, men ble ikke skikkelig ille før vi passerte 400 moh. Da gjaldt det å holde seg så mye vest for ryggen som mulig. Det var ikke det at vinden var så sterk - det var stiv kuling, kanskje - men den var så KALD. Jeg hadde 2 luer og en fleeze-neck, 3 lag som dekket ørene - og jeg FRØS på ørene. Og ikke minst den stripa i panna som ikke var dekket av noe som helst.

Karma har skjønt det der med ly bak varden, og vi tok begge samling der.

Da vi skulle ned var det bare å trekke pusten og løpe det vi klarte til vi kom ned til mer levelige forhold. De er ikke så høye, fjella her ute på kysten. Men de kan det med å bite fra seg...