Hjørungneshornet (20.02.2016)

Start point Bakken (25m)
Endpoint Bakken (25m)
Ascents Hjørungneshornet (185m) 20.02.2016

Etter en bydag i Ålesund med besøkt til Sukkertoppen (opp Trollråsa) og akvariet i Ålesund så bestemte vi oss for å stikke oppom Hjørungneshornet på vei hjem til Gurskøya. Det var blitt et opphold mellom regnbygene og Anne kjente at hun nok kunne klare et par km i lett terreng etter å ha vært syk i over en uke.

Vi kjørte til Bakken og fulgte merket sti (skiltet "Hjørungneshornet") utover ryggen. Jeg hadde fått skiftet sokker men måtte ta skoa som jeg hadde brukt på Sukkertoppen. De var våte og kalde og det gikk ikke mange minuttene før jeg følte at et par kilometer var maks av hva jeg kunne tåle før det ble skikkelig ubehagelig.

Selve turen var helt OK, på grei sti men som krever en omgang med ei hekkesaks. Resten av ettermiddagen handlet kun om å få tilbake følelsen tilbake i bena. Et tegn på at skoene bør skiftes ut. De er ikke mange månedene gamle, men med mitt aktivitetsnivå, så ...