Omnsfjellet (21.02.2016)

Omnfjellvarden (846m) 21.02.2016
Visits of other PBEs Langlidalen parkeringsplass (397m) 21.02.2016
Steinbrothytta (600m) 21.02.2016

Skitur fra Langlidalen der det var brøytet opp parkeringsplass, 40 kr for å parkere. Mange andre på tur til Omnsfjellet i dag. Vi fulgte stort sett sommerløypa opp til den store varden på Omnsfjellet via Steinbruddshytta. Fikk skrevet oss inn i boka der og tatt noen bilder før vi fortsatte bort til Omnfjellvarden, Orkdals høyeste topp. Brukte ca 1 time og 25 minutter til Omnsfjellet og litt under to timer til Omnsfjellvarden hvor det ble en liten spisepause før vi satte kursen tilbake mot bilen. Vi gikk ikke helt opp til den store varden på Omnsfjellet nå, men kjørte ned i skaret før denne varden. Det var utfordrende å kjøre ned da det var veldig flatt lys som gjorde at det var nesten umulig å se hvordan terrenget gikk, samt at det varierte mellom skare og fokksnø, men vi kom oss ned uten altfor mye knall og fall. Vi brukte tre timer totalt på turen. Jannicke og Teis var med:)

Fint ved den store varden på Omnsfjellet
Jannicke nyter en kjapp lunsj på Orkdals tak