Bjødalskampen og SØ-toppen i sol og vind (19.02.2016)

Written by Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Characteristic Cross-country skiing
Ascents Bjødalskampen (1,158m) 19.02.2016
Bjødalskampen sørøst (1,151m) 19.02.2016

Hadde egentlig tenkt med på Spåtind i dag, men så tåke og skyer i øst da jeg var oppe på Tonsåsen. Snudde tvert, for jeg ville holde meg i sola mest mulig. Dessuten var det kjekt å få tracket hele skirunden rundt Bjødalskampen, som jeg var oppe på for 5 dager siden med Anette. Tok med feller, så det ble lettere å gjøre avstikkere opp på toppene.

Fra Bjødalskampen bort til den lavere SØ-toppen. En fin dag i fjellet, men litt kald vind på toppene.
Tett på SØ-toppen. Gikk med feller under langrennsskia for aller første gang (!) Pussig at jeg ikke har tenkt på/følt behov for dette tidligere...
Fra SØ-toppen tilbake på Bjødalskampen. Skiløypa kan sees.

Var oppom et par andre hauger i området rundt SØ-toppen, men ingen hadde pf over 30 m, så da gidder jeg neppe å registrere dem.

Var nesten for tidlig å være tilbake ved bilen kl 14 omtrent, for jeg så ikke noe til den varsla tilskyinga fra vest. (Den kom en drøy time seinere.)

Møtte noen folk på slutten; nå starter jo vinterferien for Oslo og Østfold, i alle fall.

Stort sett i skispor, unntatt opp til toppene.