Storhaug* (19.02.2016)  5

Ascents Storhaug (225m) 19.02.2016 16:18

30/69

Takk for sist Storhaug :-D

Minnene strømmet på ila turen. Først og fremst har årene gitt meg tenkekraft nok til å følge sti i større grad en tidligere :-D Noe min venn på første tur hit ville nok ha satt pris på ;-D

Går trescow vei inn til start på gammel arbeidsvei opp mot toppen. Denne går over i sti /dyretråkk helt opp til toppen. Mye Elg mat på denne toppen, så skogens kongle (elgen som satt i ett tre og hadde sysleksi ;) ) har vi sett hver gang.

Først gang jeg jeg var her oppe i 2011, så vi 11 liggegroper til Elg. Moro med tanke om en levender natur. Som øybeboer fra Nordnorge var det jo ikke mye Elg opplevelser å skryte av i oppveksten. Men lille Vestfold er STOR på det. Vi ser det nesten på alle topper og turer i vårt lille fylke.

Hjortelusflue er det MYE av her opp på sommeren. Vet ikke om disse rakkerne er stedbunnen, eller følger viltet. Tror nok det siste..uansett er disse små krabatene noe bålturen burde preges minst mulig av.

Apropos bål..har ikke sett noe bålplasser her oppe. Men, på nordvest siden (se avstikker på GPX sportet) av topp platået fant vi både utsikt, stein og kvist / busk for å lage en fin stund.