Storhaug i tussmørket (17.02.2016)

Written by RolFoto (Rune Olsen) GSM

Start point Nordre Gjoneseter (151m)
Endpoint Samme (154m)
Ascents Storhaug (225m) 17.02.2016

Vestfold pf 100m 33/69.

Nok en tur etter jobb, denne gang til Storhaug. Overskyet og grått idag, imotsetning til i går.
Parkerte ved bommen ved Nordre Gjoneseter. Bommen sto oppe, men med advarselsskilt om at den lukkes uten varsel. Det var hektisk tømmerhogstaktivitet i området. Møtte på flere fullastede tømmerbiler på vei opp til parkeringa. Fra bommen og opp til skaret i Storhaug var det omtrent snauhogst. Krysset hogstfeltet med retning skaret som går nord-sør. Her gikk det faktisk en noe utydelig kjerrevei oppover lia. Den fulgte mer eller mindre ruta jeg hadde tenkt å ta på forhånd. Flere småtopper før selve toppen. Kunne skimte noen halvrosa skyer i horisonten i vest. Ellers grått og tussmørkt. Toppsigar og kort pause før jeg tok returen samme vei som opp. Uvanlige mengder med pyttesmå eik som rekker deg til livet og opp, her oppe på platået. Ganske fin utsikt mot vest langs ruta jeg gikk. Tøft skar opp mot toppen. Hvis jeg noen gang skal tilbake skal jeg ta den ruta, men med så mye hogst og inngrep kommer jeg trolig ikke tilbake...