Bryllupsskirenn fra Nythun Fjellstue (12.02.2016)

Written by repelo (Per Ole Nygaard) GSM

Start point Nythun Fjellstue (870m)
Endpoint Nythun Fjellstue (870m)
Characteristic Ski trip
Ascents Skardåsen (1,071m) 12.02.2016
Smørlifjellet (1,160m) 12.02.2016
Visits of other PBEs Nythun Høyfjellstue og Ferieleiligheter (870m) 12.02.2016

Bryllupshelg på Nythun Fjellstue på Kruk ved Leira. Ankom Nythun ved halv to tida, i god tid før bryllupslangrennet skulle starte klokken tre. Litt oppvarming før det passe uformelle rennet startet i det halvt overskyede men litt sure vindværet. Fellesstart rett i veikanten og forskjellige løypealternativer sørover mot Smørlifjellet. Lengste alternativ skulle snu der løypa er på sitt høyeste punkt på Smørlifjellet. Jeg lå lenge i rygg på Tor Erling, men vi ble raskt tatt igjen av Marianne. Da hun beinfløy forbi oss i ei fiskebeinsmote, snudde Tor Erling seg mot meg og sa: "Hun er verdensmester"! Ved runding var Marianne omlag 50 meter før meg, mens Tor Erling var tilsvarende bak meg igjen. Men som sagt, da langrennet var uformelt med mange innlagte handikap osv., ble det til at jeg ruslet i løssnøen opp på Smørlitoppen. Noe avblåst mot toppen, med en del stein. Fant toppboka i ei kasse innfelt i toppvarden, og noterte i boka her som den første i 2016. Vel tilbake på Nythun fikk jeg registrert tida, og angret kanskje litt da jeg hørte at Tor Erling hadde spurtslått Marianne. Følte jeg hadde god glid da jeg lå i ryggen på ham innover. Etter å ha fyrt opp i bolighuset vi Nygaardssøsknene hadde for helga, gikk jeg ny skitur, denne gang nordover i fine løyper til Skardåsen. Ankom toppen her i skumringen, og kunne bare ane den flotte utsikten. Kom greit tilbake til Nythun uten å måtte tenne hodelykta. Rakk også en dusj før kveldens middag og skiseksa.