Svarthamartinden med lillesøster (12.02.2016)

Written by hmsv1 (Hannah Vickers)

Start point Snarbyeidet
Ascents Svarthamartinden (891m) 12.02.2016

Lillesøsteren var på besøk i helga og jeg var veldig gira på å ta henne med på en liten topptur. Fikk låne ski av en turkompis siden hun hadde samme skostørrelse og selv om det var meldt snøbyger var jeg fortsatt optimistisk om å få lettere vær i løpet av dagen. Jeg hadde i utgangspunkt tenkt å gå opp Ullstinden, men planen ble endret underveis pga dårlig sikt og en sliten søster. Likevel var jeg ganske stolt av henne siden dette var den første gang hun har stått på toppturski og hun var ikke vant til å gå på ski. Prøvde å lære henne litt oppover-teknikk for å gjøre turen enklere, og vi kom oss fint oppe på Svarthamartinden. Var litt synd at vi ikke fikk noe utsikt og det gjorde nedkjøringa ganske krevende, men lillesøsteren kom tilbake fornøyd med opplevelsen. Heldgvis var det utrolig lekkert skiføre, så det var ikke så dumt med litt snøvær likevel :)

Pudderstart på Snarbyeidet
Den neste snøbyger er på vei
Mørkt :(
Søsteren orker et smil på toppen