Tranumkollen og Bustingen i regnvær (07.02.2016)

Written by Slemmegutten (Tor Robert Prøven) GSM

Ascents Bustingen (276m) 07.02.2016
Tranumkollen (208m) 07.02.2016

Med på tur i dag Tommy.

Ble en kortere tur i dag enn planlagt på grunn av været, men vi rakk hvertfal 2 av toppene vi skulle på :)

Topp 1: Tranumkollen, parkerte på en lomme rett før Kleiveren og fulgte den skogsveien som gikk rett oppover i lia, veien var veldig glatt enkelte plasser... de hadde holdt på med hogst ganske nylig her oppe. Gikk fin sti opp til toppen fra toppen av skogsveien. Var ute ved Telenorboden, men det virket høyest på kollen rett etter mastene.

På vei opp mot toppen, veien var så glatt så vi gikk et stykke utenom veien
Ganske fin topp under mastene, virker noe høyere på andre siden
syns det var litt kult med ledningene i tåka :)

Topp 2: Bustingen, parkerte langs veien og gikk traktorveien oppover lia til vi kom til slalombakken, fulgte denne oppover nesten helt til toppen. ikke noe utsikt fra toppen på grunn av tåke og regn. Gikk slalombakken helt til bunnen på vei nedover og fulgte grusveien til asfaltvei og bilen