Huldrehornet på ski fra Stemmedalsvatnet (03.02.2016)

Written by arntfla (Arnt Flatmo) GSM

Start point Stemmedalen (Vassverket) (10m)
Endpoint Stemmedalen (Vassverket) (10m)
Ascents Huldrehornet (271m) 03.02.2016

Det var en ganske ufyselig kveld men ut måtte man jo. Men definitivt ikke opp i høyden! Fikk det derfor for meg at en skitur til Huldrehornet fra Stemmedalsvatnet måtte være perfekt. Det var altfor mye snø til å gå på bena, og skogen ville gi ly. Det lille oppholdet over skoggrensa må man jo tåle!

Det ble brøyting fra parkeringsplassen og opp gjennom skogen. Karma fikk ikke noe god såle bak skia mine og gikk til bunns hele tiden. Snøen var naturlignok blytung etter dagesvis med regn, men ski var allikevel langt å foretrekke fremfor baksing til fots i dyp snø.

Det gikk ganske greit til vi kom til toppryggen. Der var det skikkelig dårlig vær. Da vi skulle ned igjen så jeg nesten ingenting pga vind og sludd. Fikk litt panikk da jeg oppdaget at Karma ikke var bak meg lengre, men heldigvis var hun foran!

I sum var dette en helt OK skitur - minus været - og jeg tenkte at det blir flere turer opp her i nærmeste fremtid. Det fikk jeg rett i. Det ble 3 turer på rad!