Seteråsen (05.02.2016)

Written by Døl (Ole Mads Øvergaard)

Ascents Seteråsen Nord (634m) 05.02.2016
Seteråsen i Flesberg (637m) 05.02.2016

Satte igjen bilen ved en ubrøytet skogsbilveg som gikk sørover fra Dei store myran. Det var nok mye stuttere veg fra Lia gardene, men det var så mye aktivitet med traktorer og maskiner der, så jeg fant ut at det var greit og kjøre litt lengere.
Gikk opp på begge toppene inne ved kjennet der, slik at jeg var trygg på at Nils ikke kom med overraskelser senere. Han har lurt meg mer enn en gang.
En del laussnø, men greit å gå. Mye elgfæler. Turen tok ca. 3 timer. Det var også en "førstebestigning".

Ingen fare ... der

Written by Nils 05.02.2016 21:55

He he, blir nok ingen overraskelser der. Ikke fra meg i hvert fall. ;-) Det er jeg som har lagt inn Seteråsen Nord, så området der er finkjemmet på alle tilgjengelige kart. Men fornuftig gjort av deg, Ole Mads, og ta med nordtoppen. :-)

Hvor mye snø er det i terrenget?

Sv: Ingen fare ... der

Written by Døl 05.02.2016 22:25

Det er godt å høre at jeg var på den rette toppen. Jeg var på en annen topp litt lenger sørøst for en tid siden. Da var den rød, men nå ser jeg at den har skiftet farge. Det var Grasåsen NØ.

Det er ca.50 cm. snø i terrenget, men OK med fjellski.