Spåtind i kuling (04.02.2016)

Written by bergtatt (Kim Dahlen) GSM

Ascents Høgkampen (1,360m) 04.02.2016
Spåtind (1,414m) 04.02.2016

Det var meldt stiv kuling, og det ble det på toppene. Jeg gikk turen fra øst og oppom Høgkampen på tur mot Spåtind. Jeg klarte ikke gå mot vinden på toppen. Det ble en tung tur med mye motvind, men det er jo gøy å kjenne litt på naturkreftene. Flott sol og nydelig vinterlys. Dette ble tur nummer 36 til topps på Spåtind.

Oppe på fjellet blåste det ganske mye.
Det ble flyttet mye snø på Synnfjell denne dagen.
Ved varden på Høgkampen. Her klarte jeg knapt å stå oppreist.
Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær... Kjekt med ansiktsmaske i dag.
Toppen nådd etter ca 2,5 times jevn tråkking i motvind.

Tur nr.36!

Written by Nils 05.02.2016 14:16

Tur nr.36 ja... Og jeg har ennå ikke vært der. Toppen har vel stått på programmet i så mange år hos meg... :-/ Heldigvis står den der fremdeles, så jeg har fortsatt muligheten. :-)

Fine bilder tross kraftig vind! Blir fort en utfordring å ta (bra) bilder når det blåser sånn.

Ja,

Written by Olepetter 05.02.2016 10:55

jeg snudde før Aurdalsåsen, jeg, da jeg så hvordan det blåste. Kan tenke meg hvordan det var der oppe. Fine bilder, da!

Sv: Ja,

Written by bergtatt 05.02.2016 12:39

Jeg også vurderte om jeg skulle snu underveis, men jeg tok et skritt av gangen og kom til frem til slutt. Slitsomt var det iallfall, kjenner det i dag...