Cabezo gordo, Murcia (24.01.2016)

Written by Slemmegutten (Tor Robert Prøven) GSM

Ascents Cabezo Gordo este (219m) 24.01.2016
Cabezo Gordo (308m) 24.01.2016
Visits of other PBEs Cabezo Gordo parking (58m) 24.01.2016

Siste dagen i Spania for denne gangen, Pål skulle jobbeså jeg reiste forbi San Pedro del Pinatar og mot Murcia, svingte av gjennom plantasjer og kom til en full parkering ved toppen jeg skulle på i dag :) fikk plass langs veien så gikk bra.

Parkeringen

Var masse spanjoler her ute. Fjellsiden var peppret med grotter og huler antagligvis etter gruvedrift.

Grotte :)

Jeg fulgte sti mot venstre fra parkeringen til jeg så dagens mål :) fulgte en sti forbi en grotte til stien ble vekk, da brakk jeg rett opp bratta til en fortopp

mot toppen, jeg gikk over toppen i forkant av bildet og rett opp bratta til topp punktet

Herfra så jeg tydelig ruta jeg måtte følge oppover. Tidvis veldig bratt

Bratt og morsom rute opp :)

Så masse folk på vei oppover den vanlige ruta til toppen, jeg gikk ned der de går opp :)

Folk på vei opp normal veien

Nesten på toppen, merker at det var litt utsatt nen plasser oppover.

tilbakeblikk veien jeg gikk opp

Var 1 person på toppen når jeg kom opp, men veldig mange på vei oppover. Jeg passet på og gå ned når alle hadde kommet seg opp. det var ganske bratt nedover og jeg fikk litt besseggen følelse :D måtte bruke henda hele veien ned og skli litt på rumpa.

topp punktet
toppen :)
Øst toppen :)

Gikk ut på ryggen over grottene, her var det masse folk så jeg fulgte samme ruta som de nedover forbi grotter og gjerder.

enda en grotte, ledet inn til en boltet klatrevegg