Hyttehelg med væromslag (22.01.2016)

Written by SturlaS (Sturla Sandvei) GSM

Ascents Mjuken (762m) 23.01.2016
Visits of other PBEs Eldalen vinterparkering (465m) 22.01.2016

Isklatrepause en periode og da ble det aktuelt med tur på hytta.

Fredag 22. jan
Vi pakket kjapt mat, klær og annet utstyr etter jobb og kjørte mot hytta. Da vi passerte Hølånda var det -18 over Jåra, men heldigvis var det 10 grader (!) varmere på vinterparkeringa i Eldalen.
Tung pulk og sekk gjorde at jeg kom kjapt i varmen i bakkene opp til hytta. Resten av gjengen var også gode og varme så da gikk det greit å vente noen timer før veden hadde gjort jobben sin inne i hytta.
Fredags-taco uten TV men i godt selskap.

Lørdag 23. jan
Noen dro ned til parkeringa for å ta opp mere varer til vinterforsyninga, mens jeg puslet med en del praktiske ting i og rundt hytta. Bl.a. ble TV'en operativ igjen.
Etter lunch tok jeg med Rigel på en skitur til Mjuken. Turløypa var kjørt med tråkkemaskin men opp mot fjellet var det ingen spor. Det ble ei tung økt med mange pauser i bunnløs løssnø, men til slutt kunne vi signere toppboka. Rigel fikk seg en fin situasjon med ei rype bak toppen.
Da vi var nede på løypa igjen begynte mørket å falle på så vi returnerte til hytta.

Søndag 24. jan
Planen var å få en litt lengre tur i dag men vi våknet til et par plussgrader og tett snødrev. Det gav seg ikke så vi holdt oss inne utover dagen før retur hjem.