Randoneesamling Lyngen (16.01.2016)

Written by hmsv1 (Hannah Vickers)

Start point Lyngseidet
Ascents Rundtinden (906m) 16.01.2016

Denne helgen ble tilbrakt på Magic Mountain Lodge i Lyngseidet, sammen med 9 andre spreke randonister fra Tromsø randoneeklubb. Kjente de fleste av dem med unntak av en eller to stykker. Den første halvparten av lørdagen ble brukt på teknikktrening (kick turns, booting osv) i alpinbakken på Lyngseidet og vi hadde en liten stafettkonkurranse med tre lag. Det er nyttig å øve på teknikk uansett om man skal delta på randoneekonkurranser eller ikke. Det er ofte noe jeg ikke gidder å gjøre alene!

Øving på kick turns
Øving på kick turns #2 med Kavringtinden i bakgrunnen
Stafett runde 1
Etappe med booting/ski på sekk
Vegard nærmer seg slutten av botting-etappen
Yngvild i farta!

Etter litt lunsj bestemte vi oss for å gå en liten tur i nærområdet, i dette tilfelle opp til Rundtinden. Jeg valgte å bytte ut lette sk med pudderplanker mens nesten alle andre i gruppen fortsatte med lette ski i 'rolig' tempo, som er faktisk ikke det samme som et rolig tempo på tunge ski. Jeg gledet meg til å få en finere tur nedover. Etter gårdagens snøfall var det supert pudderføre opp til og litt over tregrensen, men det ble stadig hardere og mer avblåst da vi gikk høyere opp og traff en kraftig vind fra nord. Likevel synes jeg at vi hadde vært heldige siden jeg ikke hadde noen høye forventninger mtp været, men det ble en fin dag med god sikt og nesten ingen nedbør før vi kom oss opp Rundtinden.

Micke, Stine og Manu på vei opp Rundtinden
Fortsatt pudder :)
Liten pause
Liten pause fra en annen vinkel
Gruppen samler seg på ryggen
God stemning

Etter turen til Rundtinden dro vi tilbake til MML for å chille ut. Noen koste seg i badestua, andre gikk en ekstra liten tur eller noe annet før middag ble servert i 20-tida.