Laupsnipa i skumringstimen (08.01.2016)

Written by arntfla (Arnt Flatmo) GSM

Start point Vålneset (20m)
Endpoint Vålneset (20m)
Ascents Laupsnipa (562m) 08.01.2016
Visits of other PBEs Tursti Vålneset - Laupsnipa (15m) 08.01.2016

Endelig rakk jeg en tur i skumringstimen før det ble mørkt. Jeg tok den vanlige ruta fra Voldnes eller Vålnes eller Vålneset eller hva det nå heter. Startet 15:47 og hadde flott lys oppover. Da Karma og jeg nådde toppen var det begynt å bli ganske dunkelt.

I det flotte været hadde jeg selvsagt lyst til å gå i timesvis, men siden Anne ville komme rundt 17:30 kunne ikke turen bli så lang. Vi ankom toppen 16:30 og gikk et stykke i retning Keipen før vi gikk ned til Vålnesvatnet og så fulgte en sti nordøstover som jeg enda ikke har funnet ut hvor ender.

Da vi nærmet oss skoggrensa tok vi østover mot stien jeg kom opp. Nå var det såpass mørkt at jeg hadde ikke oversikt over hvor vi var. Jeg hadde både GPS og hodelykt men ingen ble tatt i bruk. Det er litt stas å finne ut av ting også. Til slutt kom vi på stien vi fulgte oppover og på skogsveien ned mot Vålneset var det så mørkt at Karma bare var en vag skygge foran meg. Vi var tilbake ved bilen 17:08.