Tittinghalla (Inderøy Kommune) (05.01.2016)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point Vangsgrenda (142m)
Ascents Tittinghalla (268m) 05.01.2016

Årets første PBtopp. Jeg kjørte ut til Inderøy like før Skarnsundbrua, og tok av til høyre ved skilt til Øvre Vangsgrenda. Innover denne veien var det satt opp et parkeringsskilt og turskilt til Tittinghalla. Det er flott at det lages merkede parkeringsplasser ved stistart til populære topper, slik at man kan være sikker på at man kan stå trygt parkert. Det gikk en fin merket traktorvei og sti helt til toppen. Like etter at jeg ankom toppen kom grunneierne. De var på trimtur i det fine men kalde været. De hadde laget en fin sittebenk/bord på toppen. Det var en trimkasse med bok på toppen. P.g.a noen små grantrær var utsikten forholdsvis dårlig. Tittinghalla var det høyeste fjellet i gamle Inderøy kommune, men etter at de overtok Røra Kommune fikk de Marsteinsvola som høyeste fjell. Men nå har de også slukt Mosvik Kommune, så nå har de Storknuken som høyeste fjell i kommunen. På rasteplassen på andre siden av Skarnsundbrua er det flott utsikt mot Tittinghalla.

Parkeringsplass for Tittinghalla inne i Vangsgrenda
Veiviser til Tittinghalla
Fin rasteplass på toppen av Tittinghalla