Pinglete start på skisesongen (Beitostølen) (18.12.2015)

Written by Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Visits of other PBEs Beitostølen Grønn 4 skiløype 18.12.2015
Skistadion Beitostølen parkering (830m) 18.12.2015

Nesten utrolig at det tok meg over to uker i Norge, før jeg fant motivasjon til en liten tur igjen. Enten har det vært "for kaldt", ellers har det blåst for mye, eller jeg har ikke hatt tid, eller jeg har ikke vært i form. Unnskyldningene har vært mange, og bortskjemtheten for stor etter 3,5 uker i Spania.

Vel, i dag trosset jeg bortforklaringene og dro ut. Selvsagt var det noe julehandel som måtte gjøres unna først, slik at jeg ikke sto parkert på Båtskardstølen parkering før over klokka 12. Planen var å sjekke ut fjellski-forholdene opp til Gravolskampen. Sola brøt så vidt igjennom skyene, og det var pluss fire grader her oppe, og rene påskestemningen! (I Heggenes, som ligger litt lavere, målte jeg -4 grader ti minutter tidligere. Litt av en "inversjon"!)

Men kommet ut av bilen, merket jeg at det blåste ganske friskt. Vel, da fikk jeg bruke vindjakka. Spiste lunsj i bilen, og skulle til å ta fjellskiene på, da det begynte å små-regne! Var det mulig? Jeg som trodde på sol og lite vind i dag. Nedturen var så stor at jeg straks satte meg i bilen, og kjørte ned til Beitostølen Skisenter i stedet. Heldigvis hadde jeg slengt med meg langrennsskia også. Her var det lite vind, men sola var omtrent forsvunnet.

Tok tre kvarter på kryss og tvers av world-cup-løypa her på noe isete føre. Deilig å ha ski på beina igjen, men da det også her begynte å smådryppe litt, fikk jeg nok. En pinglete start på skisesongen, men bedre enn ingen start.

Noe isete forhold i world cup-løypa.
Ikke mange steder i Valdres med oppkjørte skiløyper for tiden.