Budor-Svaen-Gråberget-Hestfjellet-Kollmyrkampen-Bårdsætra-Bu (15.11.2015)

Written by Gisle

Start point Budor Turisthytte (625m)
Endpoint Budor Turisthytte (625m)
Ascents Gråberget (750m) 15.11.2015
Kollmyrkampen (760m) 15.11.2015
Svaen (758m) 15.11.2015

Det var søndag, november og kuldegrader. Men ikke noe snø. Og det var veldig pent vær, så da ville jeg gå en siste barmarkstur før det var for seint. Jeg har gått kjempemange skiturer på Budor hele livet mitt, men aldri prøvd å gå på barmark. De har stort sti-nettverk for sommerturer der oppe. Så da parkerte jeg ved Budor Turisthytte, og så gikk jeg opp alpintrekket. Oppe på toppen av trekket, var det ikke langt til Svaen, og videre var det enkelt å følge stiene videre på runden min. Det var noe mer småkupert enn jeg var forberedt på, så ble bra med trim.

Strålende vær på myrene Furavolla. Mot Gråberget, i bakgrunnen.
Siste halvdelen av turen gikk mye inne i skogen. Mellom Kollmyrkampen og Bårdsætra.
Bårdsætra. Turen gikk på sti tilbake opp gjennom skogen, til Budor. Stien går først litt sørover igjen fra dette bildet. Lønner seg ikke å gå i terrenget.