Upplandsberget (03.12.2015)

Written by FjellEggen (Jan Eggen) GSM

Ascents Upplandsberget (118m) 03.12.2015

Dagens 1 topp, og den 7 ende på dette Länstoppraidet. Kjørte nordover og igjennom Stockholm sentrum. Her var det en del kø, så det var litt rart at GPS en ikke viste meg en vei rundt. Kan nok muligens være å anbefale. I Stockholm var det også hele 10 plussgrader, og det er jo ikke så verst i begynnelsen av desember. Passerte også 2 bommer ved inn og utkjøring fra byen, og 2 måneder senere så fikk jeg en regning i posten på 31,- Kjørte opp til Uppsala, og inn i sentrum. Tok vei nr 272 til høyre i ca 22,7 km, og svingte så venstre inn på vei 623 i ca. 11,2 km. Her går det en grusvei til venstre. Følg denne i ca. 1 km og parker når man kommer til et veikryss. Fulgte Sverigestak.org sine anvisninger herfra. Men fra bommen ved parkeringen er det ca. 1,44 km på skogsbilveien til røde markeringer viser veien til høyre inn i skogen. Herfra er det ca. 300 m. opp til toppen på fin sti. Minneskilt på toppen. Samme vei ned, og dro videre vestover med en gang, siden jeg skulle rekke en topp til denne dagen.