Metalen-Hanakne-Årdalsåsen (13.12.2015)

Written by tommyhassum (tommy Hassum)

Ascents Hanakne (254m) 13.12.2015
Metalen (307m) 13.12.2015
Årdalsåsen (258m) 13.12.2015

På tur sammen med Tommy og Pondus i dag :) veldig bra vær og en nydelig turdag.

Tur 1: Metalen, Parkerte før bommen ved et gammelt hus, fulgte grusveien innover til stor snuplass, fra der fulgte vi traktorvei helt til vi skrådde rett opp nordsiden av toppen.. Bratt :) men gikk greit opp. Kom til trig merket som vi så tydlig at ikke var høyeste punktet, fulgte sti forbi hytte til vi kom til utkikkspunt og topp. Utrolig bra utsikt her oppe!!! veldig fin topp som vi skal besøke igjen seinere :) fulgte stien ned fra toppen og ut på grusveien igjen.
Tommy på toppen av Metalen

Tur 2: Hanakne, parkerte rett etter postkassene og fulgte grusvei til det tok av traktorvei mot toppen. Fulgte traktorveien et stykke oppover før vi tok av noe som lignet en sti, gikk greit opp til toppen, lettgått terreng. Igjen en flott topp med bra utsikt. Ned igjen gikk vi litt mer skrått ned til traktorveien, det var brattere men helt greit.
Topp punktet på Hanakne

Tur 3: Årdalsåsen, parkerte inne på industriområdet og gikk under jernbanen til stistart, fin sti oppover. Utrolig bra utsikt fra toppen!!