Heistadberget (Steinkjer Kommune) (25.11.2015)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point Heistad (141m)
Ascents Heistadberget (235m) 25.11.2015

Bestigning nr 9 av totalt 40 på Steinkjerlista.
Kjørte til Mære (E6) og ved trafikklyset for fotgjengere fulgte jeg skilting til Heistad. Kjørte 3,8 km og parkerte ved Heistad Grendehus. November har korte dager så nå blir det mest skogstopper framover. (terningkast 1 og 2 topper) Fra Heistad går det en fin traktorvei nesten helt til toppen. Det er flott å gå etter denne traktorveien gjennom skogen. (Ingen snauhogst her) Ca. 50 meter fra toppen må man forlate traktorvegen og gå gjennom skogen til toppen. Denne toppen har ingen markering, og utsikten består av høye grantrær. Egentlig burde denne toppen ha maks terningkast 2 men jeg gir den 3 pga. den fine, idylliske traktorvegen, gjennom skogen opp mot toppen. (Vandring til fots i snø)

Valgets kval ved Heistad
Heistad Grendehus i midten av bildet
Vinteren har kommet til Heistad
Traktorveien går gjennom fin skog mot Heistadberget
Siste hinder før toppen av Heistadberget
Toppen av Heistadberget

Steinkjer

Written by Osten 25.11.2015 16:03

Du har vært på mine barndoms trakter. Om du ser fra Heistadberget mot Steinkjer ser du hjem.

Sv: Steinkjer

Written by TERJES 26.11.2015 02:00

Steinkjer har mange spennende topper på lista. Mitt neste mål er Husmannshalla, og jeg ser at det ligger en gård med navnet Øysterås mellom Heistadberget og Husmannshalla. Er du fra dette området? Jeg har tatt kun 20% av Steinkjerlista, men det skyldes at jeg bor i Namsos og jobber på Malvik. Som du ser har det kommet snø i Steinkjer nå, men den regner vel bort snart. Artig å høre fra en utflytta Steinkjerbygg. Ha en fortsatt god dag.