Flisefyr (21.11.2015)

Written by RolFoto (Rune Olsen)

Start point Snappen
Endpoint Snappen
Ascents Flisefyr (278m) 21.11.2015
Visits of other PBEs Flisefyr-Hidalen Naturreservat (200m) 21.11.2015
Parkerte ved Snappen og fulgte grusveien inn til Svindalen. Området her, Flisefyr-Hidalen Naturreservat, er jeg godt kjent med men aldri vært oppe på denne åskjempen. Som resten av området var det stiløst, bratt, ulendt og tett, med nesten ugjennomtrengelig vegetasjon enkelte steder. Valgte nok en litt feil rute opp, nesten rett opp fra Svindalen og måtte småklyve mange steder med tett snøtynget vegetasjon attpå.Vel oppe på toppen var jeg småsliten og nedsnødd. Fin utsikt mot vest. Kamera ble puttet i sekken før nedstigningen. Valgte å gå ned mot NV. En grei nedstigning, ikke like bratt og like tett vegetasjon som ruta oppover. Vel nede i kuldegropa Svindalen var det bare å plukke fram kameraet igjen. Kald og god stemning.
Frostgreiner ved Svindalen/Flisefyr
Frostbitt landskap
Vinteråpent
Frosttatt

Alle bilder fra turen kan du se her: http://rolfoto.blogspot.no/