Dalskufjell i nysnø (21.11.2015)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Dalskufjell (343m) 21.11.2015

Rekker en liten topp mellom lørdagsvasken og innvasjon av barnebarn i helgen. Mobilen sviktet meg på denne turen. Tok bilder i veikryssene, men bildene ble helt koko. Eneste bildet vi har er Kristen sitt mobilbilde fra toppen.
Startet inners i Dalsbygda, og fulgte først den blåmerka skogsveien (i retning Langevann og Ulvskollen) til første skogsbilvei til høyre. Fulgte denne bredeste veien oppover (forbi flere veier til venstre) til vi kom til en vei til venstre der veien til venstre gikk ca 90 grader tilbake til venstre. Der tok vi av og gikk så til høyre (på den bredeste veien) til vi var rett under den øverste kraftlinjen (av de to paralelle linjene). Der gikk en litt smalere vei til venstre. Gikk bare noen meter langs denne veien og gikk så rett opp lien til vi var oppå høyden, så til venstre frem til toppen. Hikk forbi en liten varde (sammenrast) og så frem til toppunktet med den spisse steien og GPS punktet som indikerte toppen. Det var noen cm med snø og på toppen begynte det å snø igjen, så vi tok bare bilde og gikk så fort vi kunne ned igjen for å hente barnebarn. Blir ikke flere toppturert i helgen, da vi skal ha barnebarna til søndag kveld. Kanskje bare en rusletur med barnebarna til Åletjern søndagen, om været er bra.