Skjeltrene, siste Valdrestopp med Linn Therese :) (04.10.2015)  5

Written by venkekristin

Start point Skjeltrene p-lomme (955m)
Ascents Skjeltrene (1,393m) 04.10.2015
Skjeltrene trig. pkt. (1,387m) 04.10.2015
Visits of other PBEs Skjeltrene p-lomme (955m) 04.10.2015
Sti mot Grønevatnet i nord (960m) 04.10.2015

Skjeltrene..at det ble akkurat denne som ble siste Valdrestopp for linntherese ble egentlig bare veldig tilfeldig startet pappa mortenh (Morten Helgesen) med å fortelle da han hilste oss alle blidt velkommen med på tur :)
Så fint tenkte jeg..at det ikke var en a'la Torfinnstindene ellerno.. Her på denne turen hadde vi jo alle en sjangs til å henge med. Og helt klart, veldig moro å få være med Linn-Therese's siste Valdrestopp. Sånn rundt 25 stk var vi som skulle på tur, aldri før har det vært så mange på Skjeltrene samtidig fortsatte Morten i sin velkomsthilsen. Smiler, et kraftig innhogg på denne toppen på peakbook for denne dagen også.. 14 registreringer, kult!!
At min "lille" ville bli med på tur denne dagen også, gledet. Og motivasjonen var nok her nettopp, Linn-Therese :)

En glad gjeng på tur ned igjen :)

Det var en munter flokk som la i vei, store og små. Fjellet var fanget av vakre høstfarger og det var greit turvær. Susinga fra elva vi gikk langsetter oppigjenom skogen, og der skogen gikk over til bare fjell og mosekledde stein, forsvant elva og susinga også..det samme med Linn-Therese. Veldig ivrig, og lett på fot, smiler, tenker at det kilte litt i magen hennes av at nå skulle hun endelig fullføre lista, Valdrestopp nr.161.. ikke værst for ei 10-åring det :D Og dette er jo "bare" Valdrestoppene...

Morten og Ole Petter på toppen med Linn-Therese :)

Fruktchampagne i slanke stettglass, pølse i brød og lomper, her var ingenting overlatt til tilfeldighetene, det var en real fest og feiring av oppnådd mål på toppen :)

På turen ned var det også lagt inn klatrepause, til stor begeistring for noen av barna :)

Tusen takk for en fin tur og dag til familien Helgesen! Om det var Linn-Therese's siste Valdrestopp, vi gleder oss til flere turer linntherese :)

Linn-Therese og Karianne ved toppvarden :)
Moro med snø underveis :)