Åsvollhøgda, Hanskåsa og Svartåsen. Alene. (14.11.2015)  4

Written by Morsk (Morten Skoglund) GSM

Start point Storeslindvatnet (170m)
Endpoint Nær Hanskåsa (153m)
Characteristic Jogging
Ascents Hanskåsa (492m) 14.11.2015
Svartåsen (461m) 14.11.2015
Åsvollhøgda (537m) 14.11.2015

En lørdag på senhøsten uten planer. Godt!! Bestemte meg for en tur til Selbu og ta noen topper der; Åsvollhøgda, Svartåsen og Hanskåsa var ok mål selv om det ble en del bilkjøring innimellom. For hver topp kjørte jeg så nært som mulig med bil og det ble tre fine og små joggeturer. Det var jo litt disig, men jeg fikk nok noen glimt av både Bringen og Fongen med et lite lag melis på. I høyden var det et tynt lag tela på myrene, men det holdt ikke så jeg ble blaut på beina. Funderte litt på om jeg skulle ta en direkte rute mellom Svartåsen og Hanskåsa, men syntes det så bratt ut både ned til og opp fra Rotla. Tok derfor bilen rundt. Både på Svartåsen og Hanskåsa glemte jeg selvsagt å starte GPS-klokka ved start, men den kom iallfall på før toppene!

Det er iallfall fin bjørkeskog på toppen av Åsvollhøgda.
Utsikt sørover fra Åsvollhøgda. Bringen kan skimtes i det fjerne.
Svartåsen sett fra vegen sør for toppen.
Fantastisk fin bunn og skog i lia øst for Svartåsen.
Storeslindvatnet i svak og lav høstsol.
Utsikt østover fra Svartåsen. Tror vi kan skimte Fongen langt, lagt bak.
Hanskåsa sett fra vegen innover mot Krossåa.
Utsikt østover fra Hansåsa. Vi kan kanskje skimte Fongen også her.