Lunner: Liten tur før jobb (12.11.2015)  2

Written by morsor (Morten Vilbo Sørum) GSM

Start point Bruvoll (405m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Nordre Korsvatnhaugen Øst (614m) 12.11.2015

Turfølge: FjellEggen (Jan Eggen)

NORDRE KORSVATNHAUGEN ØST 614 M.O.H.

Ble med Jan/Jan ble med meg (velg selv) til denne kjedelige toppen ikke langt fra Lunnertunnelen på Hadeland. Parkerte på Bruvoll og kunne beskue dagens mål rett ved. Skulle jeg ikke jobbe fra kl.14 ville jeg helt sikkert tatt med meg en topp til i området. Vi gikk vei til vi var oppå tunnelmunningen og tok kompasskurs direkte til topps. Blandet vegetasjon opp, noe myr, noe buskas, men i det store og det hele grei skuring. Null utsikt på toppen. Et sted nedi bakken kunne vi se utover skogene på Hadeland. Andre inntrykk var Gjøvikbanen og tungtransporten på E16. Skremte opp en storfugl også. Takk for en frisk morgentur.

Farlig nær..

Written by venkekristin 14.11.2015 20:10

Må nok komme meg ut på tur her Morten, om du ikke bare drar avgårde forbi meg på lista :)

Gentleman

Written by morsor 14.11.2015 21:54

Det behøver du ikke frykte :) Jeg er gentleman nok til å ikke fullføre din kommune først. Skulle vi gå sammen på den siste skal du få tråkke først opp siste biten ;)

Sv: Gentleman

Written by venkekristin 15.11.2015 04:02

Stusselig topp ja

Written by Nils 12.11.2015 12:37

Kjapp med turrapporten du, Morten! Her sitter jeg i lunsjen og leser fra tur du har gått tidligere i dag. :-)

Dette er ikke noe kremtopp nei. Er ikke dit man legger søndagsturen med familien akkurat... Ser at du/dere droppet Rinilhaugen (613), som ligger rett ved og altså er temmelig jevnhøy. Vi får bare håpe kartverket ikke snur mtp hvilken som er høyest av Rinilhaugen og N. Korsvatnhaugen Øst. På noen kart er jo Rinilhaugen høyest, mens detaljerte kart viser at N. Korsvatnhaugen Øst vinner med 1,5 meter.

Høydeproblematikk

Written by morsor 12.11.2015 13:00

Høydeangivelse har alltid vært gjenstand for diskusjon og er mye mer usikkert enn å bestemme i grunnriss. Derfor er det "farlig" å endre uten at man har helt klare holdepunkter. Når det gjelder denne så ligger den ikke langt fra hjemmet så jeg tar gjerne en ny tur om Rinilhaugen blir offisiell i framtida. Enn så lenge forholder jeg meg til lista som foreligger.

Joda, det er noen fordeler med kveldsvakter. Kommer man seg tidsnok opp rekker man en tur i dagslys selv om det er november. Ha en fin ettermiddag :)

Sv: Høydeproblematikk

Written by Nils 13.11.2015 10:43

Sv: Høydeproblematikk

Written by Nils 13.11.2015 10:45

Deilig med barmark

Written by morsor 14.11.2015 21:55

Sv: Stusselig topp ja

Written by venkekristin 14.11.2015 20:08

Ingen stusselig topp.., bare hvordan man ser den :)

Jeg startet turen i fra Bjørgeseter på sykkel, syklet inn forbi bommen ved Grua, forbi gruvene, langs fine vann, hvitveis og variert skog. Tok siste høydemetere uten sykker'n. Tok en liten rast i deilig sol på toppen før samme retur hjem igjen. Heltklart en fin søndagstur om det skulle være et alternativ :)