Grevstjennkollen (07.11.2015)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Grevstjennkollen (251m) 07.11.2015
Rett ved toppen
Liten farsdagstur etter gudstjenesten i dag. Kjørte inn til Kilebygda og tok av mot Høydalen. Kjørte inn til Eiklund. Parkerte ved bommen. Bommen var åpen, men som vanlig ville vi ikke kjøre inn. Gikk onnover forbi to vann og en flott steinhytte. Minner om huset til Hans og Gretne.
Hans og Grethe hytten. Hytten og området rundt den er veldig fint.

Koselig plass ved vannet der. Litt lenger inne ved er veikryss, ved en bekk, ligger det en hytte. Der stor det nå noen brøyter osv. Gikk inn langs denne veien et lite stykke til det gikk en gammel gjenngrodd traktorslep oppover. Fulgte den oppover til det gikk nedover igjen, gikk da rett opp lia til toppen av høgda. Fulgte høgda bortover til steinene på toppen. Gikk litt forbi og kikket på utsikten mens vi nøt litt sjokolade og kjeks før vi gikk ned igjen. Tenkte vi skulle ta Øykollen også, men da vi kom inn til Frønes, kom tåka, så vi ga opp og kjørte ned til kirken og spiste mat og drakk kaffe der med utsikt over Kilevannet.