Nordre Minjarudkollen (06.11.2015)  4

Written by Kjell1960 (Kjell Odding)

Start point Myrer i Fet kommune (170m)
Endpoint Myrer i Fet kommune (170m)
Ascents Nordre Minjarudkollen (338m) 06.11.2015

Startet fra en parkeringsplass vi fant ved veien nedenfor gården Myrer. Tok først til høyre og ser skilter som viser veien til Minjarudkollen. Enkelt å følge videre skilting og her er det tydelig at noen har gjort en svært flott tilretteleggingsjobb for en fin turplass. Halvveis til toppen står det en hvilebenk merket "halvveis til toppen" - artig.

Også toppen var godt markert med skilter og en liten varde, dessuten var det også her en hvilebenk ikke langt unna med utsikt til Himdalen. Det var tåke så vi så ikke noe men merket oss likevel den flotte tilretteleggingen som var gjort på stedet og stien opp. På toppen krysser også "flyktningeruta" som er merket med blå trekanter - til ettertanke i disse tider hvor flyktninger står høyt på dagsorden i Europa.

Som andre har påpekt, det står at Minjarudkollen er Fet kommunes høyeste punkt hvilket selvsagt ikke er tilfelle. Jeg var fristet til å tagge dette skiltet men har for stor respekt for det arbeidet som er lagt ned på stedet til å klusse med noe. Kort men fin nærområdetur - denne skal jeg tilbake til i forbindelse med sykkeltur senere :-)