Impulstur til Bjørnåsen med Morten (30.10.2015)  4

Written by venkekristin

Ascents Bjørnåsen (825m) 30.10.2015

Morten var i området og hadde sikta seg inn på to topper og lurte på om jeg ville være med. Lushaugen og en nærliggende topp.. Lushaugen var Den ene toppen jeg hadde som ikke Morten hadde..til nå, ler, er jo litt moro å ha en registrert topp på samme lista som en ivrig toppturjeger er med på og ha den "alene". Men ikke nå lenger plutselig. Været var tåke og vått på myrete underlag så jeg sto over Lushaugen og møtte Morten ved Skrukkeleia for felles tur til Bjørnåsen :)
Morten beskriver turen slik:
Etter turen til Lushaugen, møtte jeg Venke og dro videre ned til Skrukkelia og opp forbi Nordenga til parkering. Veien videre mot Bjørtomt var stengt med bom, sikkert fordi de som bor der ikke vil ha folk kjørende inn på tunet.
"Jeg hadde med en sykkel, men den fikk Venke låne mens jeg småjogget. Så ble det trasking på fin sti et stykke, før fin sti dro til høyre mot Fjellsjøkampen. Vi fortsatte rett frem, opp til Abbortjenn på en slags sti. Videre dro vi inn i skogen hvor vi til vår overraskelse rente rett på en fin blåmerket sti. Denne kommer nok opp fra øst, omtrent ved utløpet av Høversjøen."

En hyggelig skravletur, trygt guidet i tåka av Morten. og en ny registrert topp på lista :D