Haugsjøfjellet - stitracking og ettermiddagstur (03.11.2015)

Written by Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Ascents Haugsjøfjellet (1,091m) 03.11.2015
Haugsjøfjellet Vest (1,090m) 03.11.2015
Visits of other PBEs Haugsjøfjellet p-lomme (1,035m) 03.11.2015
Haugsjøfjellet sti (1,020m) 03.11.2015
Huldrastølen manuell bom (1,020m) 03.11.2015

Dagens tredje lille tur. Urolig mye fint vær over Østlandet denne høsten! Motivasjonen for turen lå i det enkle faktum at jeg oppdaget at jeg ikke hadde vært på vesttoppen.
Litt overrasket passerte jeg Huldrastølen manuell bom - trodde jeg hadde betalt nok da jeg kjørte inn fra Stavadalen og til Nordre Fjellstølen (50 kr). Her ble jeg jammen avkrevd 50 kr til - og fra en kasse og et skilt som vitterlig har sett bedre tider. Det virker nesten som om oppkreverne ikke har tro på kasse-prosjektet selv...

Fant en grei p-lomme og fant stien opp i bjørkekrattet. Tracket denne fra vest mot øst, men da sola nå gikk ned ble det litt kjølig. Fulgte veien tilbake til bilen, og det var litt kjedelig. Burde satt igjen en sykkel et sted...

Nå lengter jeg etter varmere vær en fire ukers tid, og sier snart adios til gamle Norge. Gid snøen har kommet i rikelig mål i Valdres litt ut i desember...

Litt kjedelig langs veien tilbake til bilen.