Elgshøgda reprisetur (27.10.2015)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Elgshøgda (537m) 27.10.2015
Visits of other PBEs Fellesbeitet parkering (395m) 27.10.2015

Også denne gang var det en reprisetur for å få registrert kommunetoppen i Skaun på appen for Sør-Trøndelag. Jeg benyttet sjansen siden jeg hadde hjemmekontor og derfor var klar til å gå på tur kl fire. Shogun og Teis var veldig happy for å bytte ut den vanlige turen i marka med en kommunetopptur. Vi kjørte som før til Fellesbeitet ved Solsjøbygda og parkerte her (Fellesbeitet parkering) og fulgte sti til topps. Ved enden av myra rett under toppen fulgte vi ikke stakene lengre men tok stien som gikk rett frem og litt opp i lia. Var tåke helt fra parkeringa til vi begynte stigninga opp på Elgshøgda, da kom vi over tåka og fikk flott utsikt og fra toppen så vi også en knallorange stor fullmåne, stemningsfullt. Brukte 30 min opp, og tok noen bilder og skrev meg inn i ei av de mange bøkene der oppe før vi satte kursen tilbake til bilen. Blir altfor tidlig mørkt nå og det mørknet fort på vei nedover. Bestemte meg for ikke å ta frem lykta, men prøve å finne stien lell, og det gikk bra veldig lenge, men mistet stien på slutten så det ble litt baksing i skog og myr før jeg kom tilbake på rett lei. Jeg hadde selfølgelig glemt fjellskoene mine hjemme så gikk i joggesko som dog var vanntette, men det hjalp ikke på de bløte og tildels gjørmete myrene som stien går over så var god å blaut når vi kom tilbake til bilen. Brukte totalt 1t og 15 min på turen inkludert noe feilgåing på slutten. Shogun og Teis var med:)