Tur på Vingromsåsen med Per Ole (24.10.2015)

Written by sinyg (Sigrid Nygaard) GSM

Start point Ca. Haugsetra
Endpoint Vegen over Vingromsåsen
Ascents Bergevassknotten (920m) 24.10.2015
Vesle Kråkhugu (832m) 24.10.2015
Kråkhugukampen (952m) 24.10.2015

Kjørte til Vingrom skole der jeg møtte Per Ole og kjørte med ham oppover Vingromsåsen. Vi kjørte forbi Storlondammen og tok en bomvei med åpen bom inn litt forbi Haugsetra. Der parkerte han bilen og vi gikk på veg opp til toppen av Kråkhugukampen. Her var det mast og diverse installasjoner. Hadde kontakt med Per Ole, som hadde gått videre til et annet toppunkt, fra toppen.

På toppen av Kråkhugukampen
På toppen

Gikk ned samme veg til bilen. Han kjørte 600 m lenger innover vegen der han parkerte bilen på nytt. Vi gikk på godt råk, senere litt mer usikkert innover til Vesle Kråkhugu som i følge Per Ole er den toppen som er høgest i Gjøvik.

På toppen av Vesle Kråkhugu

Gikk ned igjen omtrent samme veg til bilen. Vi kjørte ut igjen på Vingromsvegen, heldigvis var bommen fortsatt åpen. Kjørte litt videre på Vingromsåsvegen til et hyttefelt der bommene var stengt. Parkerte og gikk over hyttefeltet og fant råk som gikk til Bergevassknotten

Per Ole på toppen av Bergevassknotten
Litt utsikt på toppen

Gikk ned igjen samme veg. Været var litt grått, men fint turvær.