Gjetholen (24.10.2015)

Visits of other PBEs Målia (730m) 24.10.2015
Snippkoia (760m) 24.10.2015

Elgjegerens rike

Jeg kjørte forbi Budor og videre inn til Gjetholen seter som det heter lokalt. Planen var å parkere i noe som så ut som en parkeringsplass på kartet, men det viste seg å være oppstallingsted for elghunder. Bare å komme seg vekk så fort som mulig før konserten var i gang.
Jeg gikk på T-merket sti til toppen, halsblesende for å unngå en hund med los som kom i min retning. Jeg unngikk kontakt heldigvis.
På toppen var det i gang med å sette opp et nytt utsiktstårn. Trappa mangla fortsatt så de som kommer hit senere vil få en bedre utsyn enn det jeg fikk.
For å unngå sammenstøt med jegeren så fortsatte jeg videre mot Snippkoia. Her var det fredelig og rolig i tykkeste granskogen.
Hjemturen gikk korteste vei fra Snippkoia tilbake til Gjetholen setra. Ingen jeger med hund å se, bare bjeffingen fra dem som stod oppstallet.
Etter turen tok jeg meg en kjøretur bort til Målia. Det var en vakkert sted.

Missing title

Written by siroho 28.10.2015 23:44

Godt å være savnet da. Livet er ikke alltid slik som en ønsker og planlegger, så det ble en god pause. Men jeg kommer sterkere tilbake skal du se. Jeg gir meg ikke, men det tar bare litt lengre tid.

Tenkte på det samme

Written by morsor 28.10.2015 01:26

Du har vært savnet i kommunalavdelingen Sissel !

Gratulerer med ny kommunetopp!

Written by Sola19 27.10.2015 19:36

Så flott at du er i gang med samlingen igjen:)