En fjelltur i bestemors barndomstrakter, Kjølafjellet (17.10.2015)

Written by Tind (Tind August Hannesson)

Ascents Kjølafjellet (1,225m) 17.10.2015
Heimre Kjølafjellet (1,211m) 17.10.2015

Det er lørdag, full sol og nesten t-skjorte og shorts vær! Turen gikk til Kjølafjelletet, et fjell i et område der bestemor kunne fortelle at hun hadde gått masse på tur i sin barndom. Det er også her i området de hadde langstøl og heimstøl. Bestefar, onkel Åsmund, mamma, Leah og venninna Stine var også med.

Tind August var tidlig på sjekkern i dag. Hånda til Stine var raskt kapret, og med Leah i den andre hånda, gikk det kjapt oppover. Selv om stien var alt for smal for en gutt med en dame i hver hånd gikk det forbausende fort. Jeg hadde ingen damer å leie, men derimot to krykker som til stadighet viklet seg inn i kratt og vio

Det ble litt klatring på store steiner, så litt steinkasting på isen og vips var vi på toppen! Her koste vi oss med bestemors kringle, hvertfall de voksne som drakk kaffe, og sjokolade til barna. Lunsj og småprat i sola er deilig! Tind og Jentene var opptatt med rollelek og de voksne flesket seg i sola som hvalrosser på et isflak.

Koselig med bestemorhistorier, dette ønsker vi oss mere av. Vi må gå alle de andre toppene i området sammen også!

Skikkelig bra

Written by mortenh 23.10.2015 20:39

Skikkelig bra T.A. De første røde nålene er rasket sammen og du er i gang med toppsamlingen. Og sånn rent bortsett fra det, ser det ut som dere hadde en fantastisk fin tur på Kjølafjellet hele gjengen. Fin rapport var det også!