Kalknebba og Hårstadnebba (11.10.2015)

Written by Þróndeimr (Christian Nesset) GSM

Start point Hoven (20m)
Ascents Hårstadnebba (1,550m) 11.10.2015
Kalknebba (1,644m) 11.10.2015
Kalknebba Nord (1,559m) 11.10.2015
Visits of other PBEs Parkering Hareima/Litlkalkinn (20m) 11.10.2015
Tyskerhytta (682m) 11.10.2015

Med to kamerater opp fra Hoven i Sunndalen, gikk fort opp til Tyskerhytta og videre opp mot ura under Litlkalkinn og Kalknebba. En flott start på dagen med knallvær, men noen skyer ifra Dovre truet sola litt utpå dagen. Vi siktet oss inn på Kalknebba Nord og kom opp nederst i skaret mellom K. Nord og Kalknebba. Utrolig sug det gir å komme utpå kanten her å se ned i Litldalen 1580m under deg!

Kløyv så opp på Kalknebba Nord, en artig liten sak som gav oss noen meter med klyving. Ned samme vei før vi gikk ut på ura og opp på selve Kalknebba hvor vi traff på en kar som kom opp fra Hårstadnebba. Vi skreiv oss inn i boka og fortsatt ned ei litt løs ur før vi gikk ut på Hårstadnebba. Fine topper på kanten av stupet dette!

På nedturen traff vi på en annen hyggelig og ikke minst sprek peakbookbruker, nemmelig JoSo som hadde gått de samme toppene som oss, bare 4 flere!

Morgen i Sunndal
Høstfarger på Hovsnebba
Utfor stupet ved Kalknebba Nord
På Kalknebba Nord
Luftige saker
Zoom på peakbookbruker JoSo (som står på Langrabbpiken) fra Hårstadnebba

Flott tur !!

Written by Gunski 17.10.2015 21:08

Flott rapport, og som alltid fantastiske bilder fra den kanten:-)