Dagens andre kommunetopp (10.10.2015)

Written by Annar (Annar Blakstvedt) GSM

Ascents Dyrafjellet (171m) 10.10.2015

Var på langhelgetur til Innbjoa sammen med Inger og Arvid. Lørdagen ble benyttet til turer i Haugesundsområdet. Dagen startet med å bestige Haugesunds kommunetopp Klauv, før vi fortsatte til Ryvarden fyr. Etter dette var vi i Haugesund og hilste på noe av slekten til Arvid. Etter en rusletur i Haugesund sentrum fortsatte vi til kommunetoppen til Karmøy, som faktisk ikke ligger på Karmøy, men på fastlandet øst for Haugesund sentrum. Kjørte E134 ut fra Haugesund. Etter noen kilometer tok vi av på Døleveien. Gjorde som de fleste andre og kjørte opp ved Døleveien 55-83. Parkerte i venstresvingen etter nr. 77. Oppe i neste sving fant vi steinen som var fin å trå på for å komme over piggtrådgjerdet. Her startet stien. Fulgte den opp til toppen. Her oppe var det en flott utsikt mot blant annet Haugesund og sjøen utenfor.
Så også Bokn i syd.

Fin utsikt på Dyrafjellet. Flott kveldslys med regnbue

Etter fotografering ruslet vi ned igjen. Hele turen tok ca. 20 minutter.
Inger, Arvid og Nina var med på turen.