Stadsheia (Trondheim fullført) (11.10.2015)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point TØMMERDALEN (293m)
Ascents Flakkheia (454m) 11.10.2015
Herbernsheia (459m) 11.10.2015
Klefstadåsen (430m) 11.10.2015
Stadsheia (465m) 11.10.2015

Jeg kjørte inn Tømmerdalsveien fra Trondheim til Bymarka. Her lønner det seg å kjøre tidlig på morgenen. På parkeringsplassen innerst i Tømmerdalen var det kun to plasser ledig når jeg kom, men på tilbaketuren var det parkert biler overalt, også langs veien nedover helt til Ila.
Jeg gikk først opp til Herbernsheia, med fin utsikt mot Herbernsdammen (tjønna) . Det er ingen merket sti mot Stadsheia, men det går stier på kryss og tvers. Fortsatte videre til Stadsheia med varde og naturvernskilt. Gikk videre ut til trigpunktet og enda litt til mot et utkikkspunkt med bålplass. Fortsatte videre mot den grønne kartnåla på Klefstadåsen. Jeg måtte korrigere kursen her, da det var en del bratte skrenter etter luftlinja. Fra Klefstadåsen tok jeg kursen mot en god traktorvei som går ned til parkeringa i Tømmerdalen. På grunn av all parkeringa langs veien var det nesten enveiskjøring langs Tømmerdalsveien. Her bør det lages en mye større p-plass.