Laupsnipa fra Voldnes (08.10.2015)

Written by arntfla (Arnt Flatmo) GSM

Start point Voldnes (15m)
Endpoint Voldnes (15m)
Ascents Laupsnipa (562m) 08.10.2015

I ettermiddag hadde jeg tenkt å gå Veten (458 moh) fra Drageskar, men da jeg kjørte inn i regnskur ved Gursken snudde jeg bilen og kjørte tilbake. Ved Leikong var det fremdeles tørr asfalt så jeg svingte av og kjørte ut til Voldnes for å besøke Laupsnipa.

På vei til Laupsnipa

På vei opp langs ryggen fant jeg ut at jeg gledet meg vilt til at det skal komme nok snø her så vi kan stå på ski ned denne flotte ryggen.

Legger ved et bilde fra 2011 sånn at det er klart hva jeg prater om ;)

På vei opp ryggen til Laupsnipa (fra 29/3/2011)

Regnet fra havet innhentet meg og Karma men det ble ikke mer enn yr ut av det. Uansett like greit å ikke drasse med seg speilrefleksen i dag...

Karma på Laupsnipa

For de av dere som allerede har bagga (prøver å være litt moderne i språkbruken her) Laupsnipa og snudd ved varden så kan jeg opplyse om at det er en haug 100m lenger vest som er 2-3m høyere. Sorry...

Laupsnipa-varden sett fra høyeste punkt

Det ble litt for monotont å trave ned samme vei så jeg tok en bratt vei ned til Vålnesvatnet og fulgte en sti derfra i nordøstlig retning. Denne stien ville tatt meg til Jøsok så jeg bøyde av nede ved skogen og kom meg tilbake på skogsveien.