Endelig en vellykket tur. (02.02.2010)

Written by uglefisk (Paal Andre Lund) GSM

Ascents Marsteinsvola (442m) 02.02.2010

02.02.10

Endelig kom jeg til topps på en ny kommunetopp etter 2 mislykkede forsøk. Første forsøket var et par uker tilbake hvor jeg skulle gå på Storskarven i Stjørdal. Var knallvær og virket som kjempeforhold. Kom fram til parkeringen hvor jeg pakket sekken og la fram ski og feller. Tok på meg skoene og skulle til å sette de ned på skia, men surrehue som jeg var så hadde jeg på meg fjellsko istedet for langrennsko........... :S Ble et par fine gloser på parkeringen.
Andre gangen skulle jeg på Resfjellet i Meldal. Vei stengt pga snø så gikk en times tid til scooter sporet stoppet. Ca 500 m til fjelloppgangen og når jeg brukte 1 time på 500 m pga snø til over skuldrene så var det bare å snu. Driiiiit !!!

Marsteinsvola: Kjørte fra Trondheim til Inderøya hvor jeg tok av E6'n litt etter Verdalen. Kjørte opp til en gård med parkeringsplass og langrennsløyper ferdigpreppet. Følger du langrennsløypa til topps er du spinnvill i huet da det var 11,3km løype. Gps'en viser 2,5km i luftlinje! Så vi fulgte langrennsløypa til et skilt hvor det står Marsteinsvolstien. Fulgte den opp til topps. Litt tungt og gå her siden snøen var som sukker, men denne gangen skulle jeg til topps. Kom til topps i knallvær og 10 minus. Skulle ta meg en kopp kakao men det hadde blitt kald. På tide med ny termos tenker jeg. Samme vei tilbake i god puddersnø! :)