Skjeltrene - og feiring av Linn Thereses siste Valdrestopp (04.10.2015)

Written by Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Ascents Skjeltrene (1,393m) 04.10.2015
Skjeltrene trig. pkt. (1,387m) 04.10.2015
Visits of other PBEs Skjeltrene p-lomme (955m) 04.10.2015
Sti mot Grønevatnet i nord (960m) 04.10.2015

Hipp hurra for linntherese, som fullførte Valdreslista i dag!

Fam. Helgesen feirer sammen med datteren på toppen.

Jeg hadde fulgte med linntherese og mortenh (Morten Helgesen) i 2015, og sett hvordan denne vesle glad-jenta jafset innpå med Valdrestopper. En glupende appetitt! Derfor var jeg tidlig ute med å spørre om å få beskjed, når siste toppen skulle tas, for det ville jeg gjerne ha med meg.

Og denne søndagen opprant med tålelig bra vær! En flokk med rundt 25 store og små venner ble med på turen, som fikk en noe kaotisk start: Morten var bekymret for elvepasseringa, men lokalkjente Arne visste om en sti på vestsida av Grøna oppover i lia, og dermed ble det storstilt troppeforflytning til Skjeltrene p-lomme. Så var vi endelig i gang, med journalist fra avisa Valdres og greier!

Jeg stakk etter hvert i forveien, for å pynte varden med et flagg. Resultatet var at flere av barna hadde hengt seg på, og dermed gikk jenta til toppvarden lenge før resten av flokken rakk å komme fram. Men etterpå ble det stor feiring likevel, med pølser, seigmenn, barnesjampanje, overraskelser til alle barna, diverse fotografering, flagg og gratulasjoner.

Og et par dager etter ringte Anette meg, og fortalte at vi var havnet på framsiden i avisa! Koselig for Linn Therese - og hva hun hadde håpet på. (Hun sa til meg på veien opp, at hun kanskje kom til å komme på forsida!)